Door de Death Valley naar Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Wendy, Wilko, Maud, Noor Schuiling - WaarBenJij.nu Door de Death Valley naar Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Wendy, Wilko, Maud, Noor Schuiling - WaarBenJij.nu

Door de Death Valley naar Mammoth Lakes

Door: Wilko & Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy, Wilko, Maud, Noor

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vanmorgen om 6 uur opgestaan om voor de echte hitte in / door de Death Valley te zijn. Eerst even lekker ontbeten en toen fris op weg.

Na een kwartiertje rijden kwam Wilko op het brilliante idee om nog even uit te checken. Shit!!!!!! Allebei helemaal niet meer aan gedacht!! En nu? Tja, keren en terugrijden natuurlijk. Goed: na een half uurtje waren we dan toch op weg.

Omdat we toch langs Death Valley Junction kwamen konden we het niet laten om even aan de deur te voelen. Zowaar: OPEN.
Er was een dame aanwezig die nergens van wist en ook nergens over ging. Of we geld terug zouden krijgen, dat was niet aan haar, dan moesten we bij het management zijn (euhuh...the, wat denk je zelf).
Wel bood ze ons nog een rondleiding door het opera theater aan (waar je normaal 10 USD voor moet betalen). We hebben vriendelijk bedankt.

De Death Valley....
De temperatuur steeg zo ongeveer met de minuut. Een teken dat we toch echt steeds dichter bij de Death Valley kwamen. Tja, Dante's View is echt adembenemend en Badwater Basin is ook een hele bijzondere ervaring. Dit laatste is de warmste plek op aarde (ooit 57 graden) en is tevens de laagste punt van Noord Amerika.
Echter voor de mooie bloemen en planten hoef je niet naar de Death Valley. Het is stikheet en niets wil er groeien. Ook is het zo verschrikkelijk stoffig dat je (als je astma hebt) er astma van krijgt ;-)
Wel kwamen we nog een bijzonder figuur tegen die besloten had om de Death Valley lopend te doorkruisen. Het is maar waar je zin aan hebt. Ook hij mocht in onze fotogallerij ;-)

Na een rit van een uur of vier kwamen we eindelijk weer in de groene wereld terecht. Via het leuke plaatsje Lone Pine zijn we doorgereden naar onze eindbestemming van vandaag: Mammoth Lakes.
Het Motel6 aldaar stelde echt niets voor maar het zwembadje was erg aangenaam.

Lekker op tijd naar bedje, want morgen gaan we naar Mono Lake en via Yosemite naar Sonora. Een pittig dagje dus. Voor nu welterusten, liefs van ons XXX

Wendy, Wilko, Maud, Noor

Wilko & Wendy Schuiling, Maud & Noor Schipper Zomervakantie 2014: vrijdag 4 juli tot en met donderdag 31 juli. Rondreis Zuidwest USA. Route: - Las Vegas - Bryce Canyon - Monument Valley - Arches - Zion National Park - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Kustroute naar Los Angelos - Sierra Vista - Flagstaff - Sunset Crater - Williams - Las Vegas

Actief sinds 06 Juni 2014