Zion National Park en horse back riding - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Wendy, Wilko, Maud, Noor Schuiling - WaarBenJij.nu Zion National Park en horse back riding - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Wendy, Wilko, Maud, Noor Schuiling - WaarBenJij.nu

Zion National Park en horse back riding

Door: Wilko & Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy, Wilko, Maud, Noor

11 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hurricane

Gisteravond gegeten in het Zion Mountain Ranch steak restaurant. Een echte aanrader volgens de receptie! Nou, dacht het niet. De keuze was reuze en alles wat er was knetterduur. De serveerster was echt overdreven vriendelijk (waar je de kriebels van kreeg zeg maar: no problem dear, sorry my love...) Toen we wilden afrekenen was madam niet echt happy met de fooi.... Haar letterlijke woorden: You only want to leave 12 dollars??? Even voor de beeldvorming: ruim 17%....
Ach ja, weer een ervaring rijker... We hebben er geen woorden aan vuil gemaakt maar gewoon de fooi verhoogd ;-)

Vanmorgen vertrokken naar Zion National Park. Achteraf te laat vertrokken want het was verschrikkelijk druk en we konden geen P-plaats vinden....(voor het eerst dat we mee maken dat het ergens druk is). Zoek en gij zult vinden: we konden de auto kwijt net buiten de toegangspoort van het park. Tien minuutjes lopen en voila, zo met de shuttlebus mee.

We zijn bij de laatste halte uitgestapt om The River Walk te lopen. Dit was erg leuk; ook voor de kids. Je wandelt over rotsen en door het water, de kloof wordt steeds smaller. Wel opletten dat je niet onderuit gaat, want er zit nogal stroming in de Virgin river. Zion is echt heel mooi, erg groen en bosrijk. Wat heel erg leuk was was dat we binnen 100 meter een eekhoorn over het pad zagen lopen. Wij natuurlijk direct met de camera erachteraan, uniek toch? Dachten we ;-)
Totdat we verder liepen en binnen 300 meter nog 25 eekhoorns troffen....en allemaal zeker niet schuw. Aaien en voeren mag je niet omdat ze erg hard kunnen bijten.

Op de terugweg was het filerijden het park uit. Deze drukte is echt wennen voor ons, hopelijk is het bij de volgende stops weer lekker rustig.

Aangekomen op de ranch haddem we nog een kleine verrassing voor Maud en Noor. We konden ons opmaken voor een uurtje Horse Backriding......(wij hadden er niet veel zin in maar we wilden Maud en Noor een plezier doen).
Nadat we met Boot (onze echt WildWest-cowboy gids, inclusief hangsnor) vertrokken waren, werden we met de minuut enthousiaster. Wat een vent, we hebben ons rot gelachen. Noor reed op Gator, Maud reed op Spice, Wendy op Chevy en Wilko op Mo.

Al met al een knetterleuke dag! Heerlijk gewandeld door het water en de zonsondergang bewonderd te paard. Wat wil je nog meer!

Nu voor ons een koud biertje, hebben we verdiend ;-)
En voor jullie: snurk ze nog even..... XXX

• 12 Juli 2014 - 08:48

Herman En Marion:

Top dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet er lekker van en hou de fooi gewoon zelf als ze niet tevreden zijn. That'll teach them !!! X van ons

• 12 Juli 2014 - 12:51

Marielle:

Wat een mooie foto's! Leuk dat het toch gelukt is ze erop te zetten. Ik heb genoten. Heel veel plezier nog!

• 12 Juli 2014 - 13:15

Grace:

Hey lieve schatten,

wat is het toch allemaal mooi, super, geweldig! Wat een leuke foto's weer en wat hebben jullie al (heel) veel gezien. Zo mooi. Leuk he door die rivier banjeren. Wel voorzichtig zijn met de eekhoorns, ze bijten heel hard, maar brengen ook hondsdolheid over!! Dus erg leuk die beestjes, maar gewoon laten, tenslotte hebben we al 2 hondjes thuis.
    Jullie zien er geweldig uit en Maud en Noor wanneer komt er een stukje van jullie in te staan, bofkonten!! Ik wil wel gauw de foto's van jullie op het paard zien en vooral van die leuke "hillbilly" met hangsnor, waar jullie zo mee gelachen hebben.
    Nog 3 weken te gaan, heerlijk dikke kussen

• 12 Juli 2014 - 16:49

Wendy:

Hee mamsie!

Foto's van Boot staan erbij toch??
    Leuk al die reacties van iedereen!

Liefs Wen.

• 13 Juli 2014 - 12:52

Grace:

Hoi,

ik heb geen foto's gezien van die "Boot" en jullie paardrijden! Ben je niet in de war en heb je ze op facebook gezet? Daar zie ik ze niet namelijk, want ik kijk niet op facebook! Liefs

• 13 Juli 2014 - 12:55

Thea Halin:

Lieve Wilko, Wendy, Maud en Noor,

Wat een fantastische reis maken jullie.
    De foto's geven, samen met de verhalen, een goed beeld van Amerika.
    Jullie hebben al heel wat gezien en meegemaakt.
    Ik krijg de kriebels als ik dit zo zie, wat een prachtige natuur en wat een ruimte heeft dit land (werelddeel) nog. Dat zou ik zelf ook weleens willen zien.
    Fijn dat jullie zo genieten; het is een heel bijzondere ervaring.
    Ik wacht met spanning het volgende verslag af; meelezen en de foto's bekijken is net alsof je zelf ook een beetje op vakantie bent.
    Heel veel plezier.
    Liefs van Thea

• 14 Juli 2014 - 12:43

Sayen:

Lieve Wendy, Wilko, Maud en Noor,

Wat een prachtige verslagen van een (zo te lezen) geweldig avontuur voor jullie. De reisverslagen zijn erg leuk en wat een mooie natuur hebben ze daar zeg!
    Ik hoop dat jullie nog veel meer moois mee gaan maken.
    Heel veel plezier nog. Ik kijk uit naar de komende verslagen en foto's!.

Heel veel liefs van Sayen