Prescott, Jerome, Cottonwood en Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Wendy, Wilko, Maud, Noor Schuiling - WaarBenJij.nu Prescott, Jerome, Cottonwood en Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Wendy, Wilko, Maud, Noor Schuiling - WaarBenJij.nu

Prescott, Jerome, Cottonwood en Sedona

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy, Wilko, Maud, Noor

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Sedona

Vanmorgen uit Prescott vertrokken. We hebben gelukkig tot aan we naar huis vliegen elke dag wat kleine stukjes voor de boeg. Vandaag rijden we in totaal zo'n 200 kilometer waarin we twee stops hebben; de eerste in Jerome en de tweede in Cottonwood.

Het landschap is zo mooi hier! Groen, rotsachtig en berg op berg af. Echt een schitterende omgeving hier! We kwamen aan in Jerome, wat op 5700 voet ligt (ongeveer 1900 meter). Dit is een authentiek bergdorp met heel veel hoogteverschil, het uitzicht over Verde Valley is adembenemend.... uiteraard zijn we hier winkeltje in winkeltje uit gegaan alvorens we na een lekkere lunch weer op pad zijn gegaan.
Na een half uurtje rijden kwamen we in Cottonwood aan. Dit dorpje kent niet echt een kern en wij vinden dat dan ook minder mooi dan bijvoorbeeld Jerome. Her en der wat fototjes gemaakt en toen onze weg vervolgd naar Sedona.
Als je Sedona bereikt dan heb je direct zicht op de Red Rocks. Spectaculair mooi! We hebben de Red Rocks bezocht, gewandeld en foto's gemaakt.

We hadden nog geen hotel geboekt en dus gingen we op 'hoteljacht'. We belandden bij Orchards Inn....en ietwat (voor ons budget) duurder hotel maar dan heb je ook wat!! Geweldig zwembad, geweldige kingsuite, midden in het centrum met uitzicht op Red Rock en Oak Creek Canyon. Heerlijk!!

• 26 Juli 2014 - 21:57

Grace:

Zo verschil moet er zijn, wow! Wat een uitzicht en wat een motel! Heb je een foto gemaakt van die 3x grote kingsuite...... kun je ons de ogen uitsteken. Wij zaten toen in dat duffe Cottonwood in zo'n shaggy 1/2 ster motel.............hihi!!
    Verschil moet er zijn en ........ denk, denk, denk, hoe heb ik nou die foto's gezien!!! Jaja ik heb, aan het eind van jullie vakantie, eindelijk ontdekt, dat als ik op jouw tijdslijn druk (!!!!!!!) ik gewoon kan kijken naar wat jij schrijft.............. wat een ontdekking zeg.

Hebben jullie die leuke gekleurde varkentjes nog gezien in het centrum van Sedona, lief he?
    Nog veel plezier, nu zeker richting Flaggstaff en dan.............. the Grand Canyon!!! Wie wat bewaart, die heeft wat.
    Veel plezier en veel knuffels

Wendy, Wilko, Maud, Noor

Wilko & Wendy Schuiling, Maud & Noor Schipper Zomervakantie 2014: vrijdag 4 juli tot en met donderdag 31 juli. Rondreis Zuidwest USA. Route: - Las Vegas - Bryce Canyon - Monument Valley - Arches - Zion National Park - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Kustroute naar Los Angelos - Sierra Vista - Flagstaff - Sunset Crater - Williams - Las Vegas

Actief sinds 06 Juni 2014