Mono Lake, Yosemite National Park naar Sonora - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Wendy, Wilko, Maud, Noor Schuiling - WaarBenJij.nu Mono Lake, Yosemite National Park naar Sonora - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Wendy, Wilko, Maud, Noor Schuiling - WaarBenJij.nu

Mono Lake, Yosemite National Park naar Sonora

Door: Wilko & Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy, Wilko, Maud, Noor

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, Sonora

Uit bed gevallen vanmorgen, we zaten om half acht in de auto!
Eerst even de kleine meertjes rondom Mammoth bekeken. Pas op voor de beren! Dat staat echt overal aangegeven....

Van Mammoth Lake naar Mono Lake gereden. Onderweg passeer je ook nog een aantal mooie kleine meertjes. Bij Mono Lake dachten we even te gaan zwemmen / pootje baden. Nou helaas, niet dus.
Mono Lake is een zout meer en het stinkt er zo erg dat je bijna van je graat gaat. Maar goed even doorbijten, toch even pootje baden. Helaas kostte ons dat 3 paar slippers. Toen we bijna bij het water waren zakten we weg in het drijfzand of te wel: de meest gore zwarte stinkende drab die je ooit hebt gezien en geroken. Noor ging zowat echt over haar nek, wat vies!!! Maud was heel erg boos en teleurgesteld dat haar nieuwe slippers van 1 USD van de Family Dollar stuk waren en Wendy baalde dat haar nieuwe wandelslippers van één dag oud (gekocht in de Dode Vallei) ook helemaal onder de bende zaten....

Het kostte ons onze complete watervoorraad om alles weer een beetje schoon te krijgen. Gelukkig hadden we ook nog alcohol wipes: die kwamen nu ook goed van pas.

HEEL GAUW OP NAAR YOSEMITE
Yosemite National Park is voor mij (Wendy) echt het mooiste park wat ik tot nu toe gezien heb.... De woeste rotsen, de vele meertjes, het vele groen en super veel dieren. Echt helemaal geweldig.
We zijn gestopt omdat we een eekhoorn hebben doodgereden, tevens lag er aan de andere kant van de weg een doodgereden bever, echt zielig!!!! Maar ja, dat gebeurt nu eenmaal hier, logisch ook met zo veel verkeer en zoveel dieren.

We zijn gestopt op een campground zodat de meiden konden pootje baden (wat zwemmen werd) en wij in het gras konden gaan genieten van de grond eekhoorntjes die bij bosjes uit hun holletjes kwamen. Ze liken wel allemaal met elkaar in verbinding te staan, het was geweldig om te zien. Gewoon stil zitten en kijken, dan doen ze gewoon hun eigen dingetje.

Van hier trokken we verder door Yosemite. Onderweg heeft Wilko een heuse echte BEER gezien. Maud, Noor en Wendy waren natuurlijk net te laat. Het is ook lastig kijken als je aan het rijden bent. Wilko heeft dus een echte beer gezien, dat is echt wel heel bijzonder. De beer keek Wilko recht aan. We zijn nog twee keer teruggereden maar helaas, een beer wacht natuurlijk niet....

Na Yosemite zijn we doorgereden naar het plaatsje Sonora. Het is voor Amerikaanse begrippen een leuk plaatsje met winkeltjes, hotelletjes en restaurantjes. Leuk! Vanavond lekker gegeten bij de Mexicaan, was erg goed!

Nu lekker naar bed (hier half elf) want morgen gaan we op tijd naar San Francisco. Yeah!!! Zin in! voor nu: lekker slapen! XXX

• 15 Juli 2014 - 08:08

Marion En Herman:

Hoi jongens wat een verhalen vooral dat spookhotel griezelig hoor ,maar dit zijn wel de dingen die je een leven lang bij blijven .dus ook als jullie 90 zijn weet je wel oudje? Geweldig! We genieten hier mee met jullie avonturen. Wij genieten van onze klein kindjes heerlijk ! Groetjes dikke kus. Herman en Marion

• 15 Juli 2014 - 11:38

Herman En Marion:

Vergeet niet naar fishermans warf te gaan, Lombard Street (de straat met de meeste bochten in de wereld) en China toen. En niet vergeten: Alcatraz. Jullie hebben het druk in SF, veel plezier xxx

• 15 Juli 2014 - 18:44

Theahalin:

Zo jongelui, nu wordt de reis pas echt interessant; een luguber hotel en vervolgens een cowboy "killen."
    De hitte spat bijna van mijn beeldscherm af.
    De natuur is overweldigend en de foto's van het paardrijden kun je zo inlijsten.

Goed oppassen hoor!
    Wilko je hebt het maar druk met 3 vrouwen beschermen in die tropische hitte. Sterkte.

Liefs van Thea en Gerard

• 15 Juli 2014 - 20:37

Gien:

Wat maken jullie de vacantie spannend,ik kan me begrijpen dat jezo stadje gauw verlaat en dat meer was ook niets.maar ja het kan ook niet overal mooi zijn.nu de mooie dingen maar weer oppakken.jahrt blijft een land met veel moois.verder is hier alles goed en morgen gaan wenaar limburg en zien we daar de amerikaanse fam.nu lieverds maak het verder nog een mooie trip.dikke kus voor allen van oma en omi. '

• 15 Juli 2014 - 23:40

Francis:

Lieve wen, wil en kids.
    Wat geweldig om jullie spannende verhalen te lezen!!
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben!!
    Ik zal je verslagen zeker blijven lezen Wen.
    Xxx Fran

• 15 Juli 2014 - 23:43

Grace:

Hoi lieve schatten,

Oh wat ben ik blij dat jullie niet in dat "Ghost Hotel" zijn gebleven. Als je de verhalen leest, die in de link staan, dan is het goed dat jullie doorgereden zijn.
    En zijn jullie niet "vol" aan het raken van alles wat jullie tot nu toe gezien hebben, heel veel indrukken, je moet het allemaal wel in je opnemen.
    Het is in ieder geval schitterend en leuk dat jullie de foto's van het paardrijden nog geplaatst hebben.

Had Dirk persoonlijk contact met jullie opgenomen, ik had namelijk niets gehoord! Geeft niet hoor, duimen he!!

Heel veel knuffels en liefs

P.s. En Wilko ik vind het niet eerlijk dat jij een beer hebt gezien...............of was het ook zo'n kleine die wij vorig jaar hadden??? Haha

• 16 Juli 2014 - 13:49

Marjolein:

Hai! Wauw klinkt geweldig allemaal! Wat een variatie in landschap of niet?
    Het is echt een avontuur met al die spannende verhalen!
    Yosemite lijkt mij ook geweldig, Wen! Echt super dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Heel veel plezier nog en jullie volgende trip lijkt me ook super dus ik kijk er naar uit om de verhalen te lezen! Dikke knuffel voor jullie allemaal! X

• 16 Juli 2014 - 13:55

Marjolein:

Hey Wen, als er straks diersoorten zijn uitgestorven daar dan weten we waardoor het komt! ;-) hahahaha!